Uncategorized

פאזלים לילדים – התחביב שכדאי לפתח אצל ילדיכם

פאזלים לילדים

על כמה משחקים ששיחקתם בהם בילדותכם אתם יכולים להגיד שהם נשארו רלוונטיים גם עבור הילדים שלכם? כנראה שאין הרבה כאלה, אולם אין ספק שפאזלים נכנסים לרשימה. פאזלים הם משחק על זמני; אפשר לראות זאת בקלות בחנויות הצעצועים, שעדיין מציעות מגוון רחב של פאזלים מכל סוג שניתן לדמיין: פאזלים לילדים ולמבוגרים, של סרטים ושל יצירות אומנות, של דמויות מצוירות ושל נופים ריאליסטיים, ועוד ועוד.

ישנם לא מעט ילדים ומבוגרים אשר עבורם פאזלים הם תחביב אמיתי. אז מה סוד הקסם? ניתן לייחס לפאזלים אין ספור יתרונות, אולם כנראה שההנאה הגדולה נובעת מהסיפוק שבמציאת מקומה המדויק של כל חתיכה, וכמובן מתחושת ההישגיות וההצלחה שבסיום התהליך המאתגר. כאשר אנחנו פותרים פאזלים אנחנו יודעים שבעזרת סבלנות ושיטתיות – תמיד מצליחים, והידיעה הזו שוזרת בתהליך המשחק תחושת משמעות, וציפייה לקראת ההצלחה שבסופו.

אם פאזלים הם עדיין לא סוג המשחק האהוב עליכם ועל ילדיכם, עד סוף המאמר הזה המצב עשוי להשתנות. אנחנו ב-HAPPY DAYS חנות צעצועים תל אביב ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על פאזלים – כיצד הם מסייעים לילדים? איך בוחרים פאזל לילד? ומה הדרך הכי נוחה לחדש את מלאי הפאזלים?

איך פאזלים לילדים תורמים להתפתחות?

אחת הסיבות שהורים כל כך אוהבים לרכוש פאזלים לילדים היא שמדובר בהרבה יותר מרק משחק. להרכבת פאזלים יש שלל יתרונות ותרומות עבור ההתפתחות של ילדים – כך שללא ספק מומלץ לדאוג שהפאזלים יהיו חלק משגרת המשחק שלהם. אלה הם כמה מהיתרונות הבולטים של המשחק:

מבחינה רגשית –מכיוון שהרכבת פאזל היא תהליך ממושך ומאתגר, המשחק מלמד את הילדים להתמודד עם סיפוק שאינו מיידי ולפתח את הסבלנות. השקעת המאמץ שמובילה לסיום מוצלח של המשחק מאפשרת לילדים חוויית הצלחה, הישג וביטחון בעצמם וביכולותיהם.

מבחינה התפתחותית – הרכבת פאזל תורמת להתפתחות המוטוריקה העדינה בקרב ילדים, בשל האחיזה בחתיכות והצורך לחבר אותן באופן מדויק לחתיכות אחרות.

זמן איכות – הרכבת פאזלים מספקת הזדמנות לזמן הורה-ילד איכותי ותקשורתי ולחיזוק הקשר – וכל זה בזמן פעילות כיפית ומהנה, וללא מסכים שמסיחים את הדעת.

שיתוף פעולה – הרכבת פאזלים היא פעילות משותפת נהדרת שתורמת לפיתוח עבודת הצוות. הילדים יכולים לחלק ביניהם את התפקידים וללמוד כיצד לעבוד יחד לטובת הצלחת המשימה – ואין חוויה מספקת ומחברת יותר מלגלות בסיום התהליך את התמונה שנוצרה כתוצאה מהמאמץ המשותף!

היתרונות הקוגניטיביים של הרכבת פאזלים

הרכבה של פאזלים היא לא רק פעילות משחקית מהנה – אלא גם כזו שמאפשרת יתרונות קוגניטיביים כה רבים ומגוונים, עד כי הם ראויים להתייחסות מיוחדת. ראשית, חשוב לציין כי הרכבת פאזל היא פעילות ייחודית, מכיוון שהיא מפעילה את שני הצדדים של המוח – הן את הצד היצירתי והן את הצד ההגיוני. כמו כן, הרכבת פאזלים לילדים תורמת לשיפור כושר הריכוז, הזיכרון לטווח הקצר, התפיסה המרחבית, יכולת פתרון הבעיות ותשומת הלב לפרטים. יש הטוענים כי להרכבת פאזלים עשויה להיות תרומה אפילו לאינטליגנציה! כמובן שכל אלה הן יכולות שחשוב להתחיל לפתח מגיל צעיר, ואשר עשויות לשמש את הילדים בבגרותם.

איך בוחרים פאזל לילד?

כמו כל משחק אחר, גם בחירה של פאזלים לילדים צריכה להיות מותאמת לגיל הילד. ככל שהילד צעיר יותר, כך החתיכות יהיו גדולות ומעטות יותר, וככל שהוא גדל ויכולותיו מתפתחות כדאי לבחור עבורו פאזלים שיהיו מאתגרים יותר, כלומר שהחתיכות שלהם קטנות ורבות יותר.

ילדים יתלהבו במיוחד מהרכבת פאזלים בנושאים שמוכרים להם – שתאפשר להם לחשוף אט אט את הדמויות האהובות. למשל, לילדים שהכי אוהבים לקרוא את “האריה שאהב תות” או את “דירה להשכיר”, ניתן לבחור פאזלים עם הציורים מהספרים. עבור ילדים שמתלהבים מחדי קרן, כדאי לבחור פאזל שעליו מתנוססת החיה הססגונית. גם ילדים שאוהבים את יובל המבולבל, את סמי הכבאי או את מטוסי על – יוכלו ליהנות מפאזלים שמציגים את הדמויות האהובות שלהם. אנחנו ב-HAPPY DAYS מציעים מגוון פאזלים לילדים, כך שכל ילד יכול למצוא את הפאזל המועדף עליו!

הזמנת פאזלים אונליין

רגע לפני שמתחיל החופש הגדול וחנויות הצעצועים מתחילות להתמלא בהמולה – לנו יש פיתרון עבורכם! למה להסתובב בין חנויות כשאפשר לעשות הכל מהבית? היום, פאזלים לילדים אפשר לרכוש אונליין – בלי לעמוד בתור ובלי להתאכזב שהפאזלים האהובים אזלו מהמלאי.

מזמינים בקליק והפאזל אצלכם, מוכן לשעות של זמן איכות כיפי ומעשיר. תהנו!